26 Ocak 2010 Salı

Sigarayı gözlerine bakarak bıraktırıyor

Binlerce kişi 'öldürücü bağımlılık' sigaradan kurtulmak için çabalıyor. Bu zararlı alışkanlığı bırakma noktasında bireysel çabalar kadar gönüllü çalışmalar da büyük önem taşıyor.

23 yıldır branşı olmamasına rağmen hastalarına sigaranın zararlarını anlatan Göz Hastalıkları Uzmanı Erden Günay'ın uğraşları gönüllü çalışmalara en güzel örnek. Hastalarına sigarayı bıraktırarak son paketlerini alan Günay, 23 yılda tam 5 bin paket topladı. Muayeneye gelen hastanın gözüne bakınca sigara içip içmediğini anlayan Medical Park Sultangazi Hastanesi doktoru Günay, "Daha sonra o kişiye sigaranın göz sağlığına verdiği ciddi zararlar hakkında telkinde bulunuyorum. Bırakmaya karar verdiğinde de son paketi bana getirmesini istiyorum." diyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da tiryakilerden sigara paketlerini toplamasıyla biliniyor.
Sigara karşıtlığına öğrenciyken başlayan Erden Günay'ın ilk mücadelesi okuldaki arkadaşlarının içtiği sigaraya karşı olmuş. Göz hastalıkları uzmanı olunca telkinlerini hastalarına yapmaya başlamış. Koltuğuna oturan her hastayı sigara içip içmeme noktasında değerlendiren Günay, 23 yıldır tiryaki olan hastalarına sigaranın zararları konusunda bıkmadan nasihatte bulunuyor. Birçok hastasına sigara bıraktırmayı başaran uzman, bazen ters tepkiler alsa bile mücadelesinden asla vazgeçmiyor. Sigaranın gözün kornea, retina, görme siniri ve damarlarına zarar verdiğini vurgulayan Günay, "Göz sigaranın ilk etkilendiği organlardan biri. Kişide ciddi görme kayıplarına kadar giden sağlık sorunlarına sebep oluyor." diye konuşuyor. Günay'ın sigara bıraktırdığı kişilerden en çok aklında kalan Siirtli bir hastası. Uzman, 59 yıldır sigara bağımlısı olan hastasıyla ilgili yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "Çocuklarıyla birlikte muayeneye geliyordu. Ben gözlerinden çok fazla sigara içtiğini hemen anladım. Her seferinde zararlarını anlatınca bana 'tamam bırakacağım' dedi. 40 yıldır kullandığı gümüş tablasını bu olaydan sonra bana verdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder