26 Ocak 2010 Salı

İlk Yardımda Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler



Trafik kazası,düşme, silahla yaralanma, patlama gibi çeşitli durumlarda yapılacak acilmüdahalenin, yaşamsal önem taşıdığını belirterek, ilk yardımın, dönüşü olmayan sorunlara yol açmaması için eğitim almış kişiler tarafındanyapılması gerktiği belirtildi.

Coşkun,  yaptığı açıklamada, acil müdahalenin zamanında ve  doğru şekilde yapılmasının, ilk yardımda "olmazsa olmaz" bir kural  olduğunu belirtti. Coşkun, "Yardım etmek amaçlı yapılan yanlış bir  müdahale, hastanın yaşamını yitirmesine, sakatlanmasına ya da panik  ortamının artmasına neden olabilir" uyarısında bulundu.  Türkiye’de ilk yardım eğitimi alan sivil halkın sayısının çok az olduğunu belirten Coşkun, ilk yardım eğitiminde ilk kuralın "önce zarar vermemek" olduğunu söyledi. Coşkun, ilk yardımın dönüşü olmayan sorunlara yol açmaması için eğitim almış kişiler tarafından yapılması gerektiğini vurgulayarak, "Yardım etmek amaçlı yapılan yanlış bir müdahale, hastanın yaşamını yitirmesine, sakatlanmasına ya da panik ortamının artmasına neden olabilir" uyarısında bulundu. İlk yardımla, hastanın mevcut sağlık sorunlarının artmasına sebep olmadan (kırık, çıkık, kesik gibi) hayati fonksiyonlarının devamın sağlanması ve en yakın sağlık kuruluşuna götürülmesinin amaçlandığını dile getiren Coşkun, acil bir durumda ilk olarak 112 Acil ambulansın aranması gerektiğini bildirdi. Coşkun, 112 arandığında, olay yerinin tam adresinin ve hastanın genel olarak dışarıdan gözlemlenebilen sağlık durumu hakkında detaylı bilgi verilmesine özen gösterilmesini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder