Kitle iletişim teknolojisindeki ilerlemelerin, ulusal ve uluslararası gelişmelerin kamuoylarında giderek daha hızlı ve daha geniş bir şekilde yankı bulmasını sağladığını belirten Büyükelçi Tan, bu durumun kamuoylarıyla karar verici ve uygulayıcılar arasındaki etkileşimi de paralel şekilde artırdığını kaydetti.
Büyükelçi Tan, bu sosyo politik ortamda, dış politika yaklaşım ve icraatlarının, doğru iletişim kanalları üzerinden ve kapsamlı bir kamu diplomasisi stratejisi çerçevesinde, yerli, yabancı ve uluslararası kamuoylarına layıkıyla izah edilebilmesinin öncelik ve önem kazandığını ifade etti. Tan, kamu diplomasisi bağlamında amaçlarının Türk dış politikasının ulusal çıkarlar çerçevesinde belirlenmesi ve yürütülmesinde yerli, yabancı ve uluslararası kamuoylarının eğilimlerini, hassasiyetlerini ve endişelerini de anlayacak iki yönlü bir iletişim stratejisi geliştirmek olduğunu bildirdi.
Bu yaklaşım çerçevesinde bakanlık merkez ve dış teşkilatları bünyesindeki kurumsal hazırlıkların sürdüğünü söyleyen Tan, teknik altyapının da tamamlanmasının ardından basın ve düşünce kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve üniversiteler gibi geniş bir çevre ile daha yakın bir iletişim içine girileceğini bildirdi. Tan, bu iletişimin kurulmasında dönemsel istişare toplantıları gibi klasik yöntemlerin yanı sıra Facebook ve Tweeter gibi modern iletişim platformlarından da yararlanılacağını kaydetti.
Büyükelçi Tan, benzeri bir yapılanmanın yurtdışındaki misyonlar aracılığıyla yabancı kamuoyları ve daha geniş uluslararası kamuoyu için de geçerli olacağını söyleyerek, "Kamu diplomasisi alanı, dış politikanın yürütülmesine yeni bir vizyon ve önümüzde açılan geniş bir çalışma penceresidir. Bu yeni çalışma penceresi alışık olduğumuz klasik diplomasi uygulamalarının ötesine geçerek, önümüzdeki dönemde yeni uygulamalar çerçevesinde bir araya gelmemizi sağlayacak" diye konuştu.
Pek çok ülke tarafından etkin şekilde uygulanan kamu diplomasisi çerçevesinde ABD, İngiltere, İsrail, Fransa gibi ülkeler, dış politikalarını daha geniş çevrelerle çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşıyor ve bunun için büyük bütçeler ayırıyor.
1 Şubat 2010 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder